another great review for "home for christmas"

|pulsen| |31 BERGENSAVISEN TIRSDAG 16. NOVEMBER 2010 Julemusikk Maria Mena «Home for Christmas» Singel / Sony Julestrømpesøtt oppgulp om kvasilengsel, sludd og Disney-engler er kanskje det du frykter når Maria Mena strider til julelåtver- ket. Men signaturlåten til Bent Hamers filmatisering av Levi Henriksens intens fine novellesamling «Bare mjuke pakker under treet» passer filmens karakter som suk- ker på julegrøten. «Home for Christmas» er heldigvis strippet for bjeller og annen unødvendig sesongbasert staffasje som ofte smøres på lydbildet med det formål å skape «rett» stemning i låten. Melankolsk lengsel pakket inn i et flott papir av mildt håp, usikkerhet og forventninger åpnes med en ekthet og sårhet fra en inderlig Ma- ria Mena. Hun pustesynger på pianotemaet som inviterer en akkurat passelig dose strykere inn i armkroken som får bli der helt til jul. Glem tørre småkaker, krøllete adventsduk og mennesker rundt deg med en påtatt materialistisk stemning i ukene som kommer. «Home for Christmas» kan være det eneste du trenger. Klassikermate- riale. Last ned! Ørjan Nilsson

4 kommentarer

Tien

Nov 19, 2010 kl.4:16 AM

I can't read this Maria, but I'm so happy that you're doing great. I remember when I first bought your CD White Turns Blue when it was released in the States and I was hooked. Can't wait for you new album and I've still been a devoted fan all this time even though I'm in America. Thank you so much for your music and can't wait to hear all the new stuff!

Tien

Elisabeth

Nov 19, 2010 kl.4:57 PM

helt fortapt, nydelig, sart og ekte.

Maria du er min julestemning i år, TAKK:)

Robert

Nov 20, 2010 kl.4:45 PM

Hei Maria. Du synger nært og stort. Home for christmas er et kunstverk.

Jeg vil gjerne spille den på piano. Kanskje du har ei blekke på den fine sangen som du kan sende meg? Jeg trenger kordene.

På forhånd takk.

Vennlig hilsen Robert Walmann

stine

Nov 26, 2010 kl.11:37 PM

Hei Maria.

Det var så rørende å høre deg avslutte enda en fantastisk norsk film med den nye låten din. Fikk ikke hørt så mye av teksten i kinosalen på gimle, men da jeg hørte deg nå nettopp på senkveld må jeg gi deg komplemanger for hvor godt du gjennomfører, har drevet med musikk hele livet selv, og er viktig for meg å få sakt at du aldri må glemme at du er i det norske folks hjerter og vi setter pris på det du gjør, selv om du kanskje glemmer det i en hektisk hverdag med låtskriving og studiotid skal du vite at du er en fantastisk artist for de aller fleste og det håper jeg også du vet. Denne gangen som mange andre, mener jeg du har skrevet en svært god tekst, gleder meg over at det er en julesang. :) Gode produsenter har du også med deg. Ønsker deg en riktig god jul.